Alla inlägg under maj 2008

Av Elin - 8 maj 2008 08:59

Igen.. Jag är så jävla trött på kvällarna så jag slocknar nästan direkt när jag kommit hem från jobbet. Och då vaknar jag ju såklart tidigt också. Micke har dragit iväg till skolan idag, och jag börjar inte jobba förrän om två timmar. Så nu ska jag ta det lugnt, käka lite frukost och försöka stämma gitarren. Jon ringde igår också. GRATTIS! Men han sa inget vettigt som vanligt. Får se om han ringer idag som han sa att han skulle. Ska bli kul att träffa grabbarna igen. Det var ju ett år sen. Jaja.. Nu ska jag se om jag får ordning på gitarren.


Dagens låt: Nikola Sarcevic - Lovetrap

over and out 

Av Elin - 6 maj 2008 11:21

Micke ligger fortfarande och sover, så då passar jag på att skriva ett inlägg. Igår var jag ledig från jobbet så jag och micke tog det lugnt hela dagen. Vi gick och käkade på jobbet och gick en sväng på stan. Jag köpte mig en ny klänning också :D Idag blir det lugnt också. Vi ska åka och hälsa på farsan senare i eftermiddag. Nu tänkte jag iaf hitta nåt att äta. Skulle vara gott med amerikanska pannkakor, men dom är lite jobbiga att göra. :P Well well...


Dagens låt: Jimmy Eat World -  Like she'll always be

over and out 

Av Elin - 4 maj 2008 20:19

Nu är Micke på väg hit! :D Han är väl strax utanför Timrå nu skulle jag tro. :D Så snart ska jag gå och möta han på busstationen! :D


Annars har dagen varit ganska dryg. Ganska lite folk på jobbet. Var inte direkt upplagd för att jobba idag, men nu är jag ledig i två dagar :D Kan inte bli bättre! Nu lär jag inte skriva så himla mycket ett tag framöver eftersom att jag inte sitter ensam på kvällarna längre. Men jag lovar att jag ska försöka skriva så mycket jag bara kan.


Dagens låt: The Fray - How to save a life

over and out 

Av Elin - 4 maj 2008 00:04

Ja, denna kväll var då inte helt död. Vi gick som sagt ett gäng till Festo och Metal Meltdown. Kom dit precis när första bandet spelade sista låten, så dom fick vi inte höra mycket av. Dock hyffsat bra det jag hörde. Sen spelade då Ashes of Karma, ett band som jag känt många år nu. Skönt att höra nåt man kände igen. Lite halvtaskigt ljud var det dock. Gitarrerna och sången hördes ganska dåligt, men jag och Emmelie vart glad när det började spela Fuck off som vi kan utan och innan. :) Efter dom spelade Apostasy, ett band som numera är välkänt i dessa trakter. Bandet är härifrån stan och har gjort sig en karriär utomlands. Jag gillar dock inte denna typ av musik, men det hördes att de är proffesionella. I det stora hela var det en ganska bra kväll. Mycket bättre än att sitta hemma och ruttna iaf. :P


Nu är det sovdags. Ska upp och jobba hela dagen i morgon också... Men i morgon kommer älskling! :D:D:D <33


over and out

Av Elin - 3 maj 2008 19:59

Ska nu iväg med Emmelie, Palle, Maria, Lena och Robin på Metal Meltdown på Festo. Måste ju kolla in polersen i Ashes of Karma. Ni får en recension senare!


Dagens låt: In Flames - Trigger

over and out 

Av Elin - 2 maj 2008 18:32

Nu har jag suttit här och hört Jordin Sparks sjunga falskt tillsammans med Chris Brown alldeles för länge. Är btw hos farsan nu. Har käkat lite mat och nu sitter jag här och drygar medans farsgubben snarkar på soffan. :P Inte så ovanligt. Idag har jag jobbat långdag. Gick och la mig vid halv 11 igår, och Emmelie ringde och väckte mig kvart över.


Emmelie: Hej! Sover du?

Jag: Ja, jag börjar jobba klockan 8 i morgon.

Emmelie: Jaha, men då var det inget. Vi hörs i morgon! Hej!


Och på nåt jävla vis låter hon alltid gladare när hon ringer och väcker mig, morgon som natt, än när hon ringer under dagtid. Hon är en skadeglad jävel hon :P Ja, vaknade av väckarklockan halv 7, men jag var nå så jävulskt trött så jag snoozade till nästan halv 8. ^^ Efter det gick allting utför. Fick oväntat besök på jobbet av en gammal bekant, gick med arbetströjan bakochfram i tre timmar utan att nån sa nåt, och kastade mat på golvet. Japp. Så tror du att jag var nå lättad när jag slutade klockan 4? Det som väntar nu är väl att farsan ska vakna till liv och köra mig tillbaka till Kramfors. Ska väl in och hälsa lite på morsan, sen blir det nog filmkväll med folket hos Emmelie. :)


Jobbar hela helgen, blä. Orkar verkligen inte. Men på söndag kommer min älskling! :D:D:D:D:D Finally!


Skriver mer sen, orkar inte nu.


Dagens låt: 30 seconds to mars - The Kill

over and out

Av Elin - 1 maj 2008 22:14

Ja, jag har inte hunnit skriva nåt här idag. Men iaf, ganska händelselös dag. Har ätit massa mjukglass och städat. Både hemma och på jobbet :P Skriver nåt mer intressant i morgon. God natt!


Dagens låt: Damien Rice - Amie

over and out 

Ovido - Quiz & Flashcards