Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Elin - 12 mars 2009 22:35

Måste bara dela med mig av ett klipp som min äldsta storebror Christoffer skickade länk till igår. You just got to love Peter Griffin!


over and out

Av Elin - 12 mars 2009 19:35

Eftersom att lägenheten har hunnit gro igen under senaste tiden med tuffa studier, så är det dags för en storstädning. Får även besök av Fia i morgon, så då måste jag ju städa undan. Vill inte att hon ska få detta som första intryck av min alldeles egna lägenhet. :P Förresten så är det inte alls lika lätt att rengöra kaklet i duschen som jag trodde. Träningsvärk i morgon, jajjemän!


Vad roligt att jag kan inspirera andra som bloggar! Fast jag lär väl inte ha inspirerat nån annan än Nisse, men det duger gott och väl för mig! :D Jag känner mig lite smart/duktig/rolig/inspirerande nu. Tack Nisse! :)


over and out

Av Elin - 12 mars 2009 15:07

Dagen började med en så kallad rushdag mellan 9-12. Vi fick lite information av våra projektledare innan vi skulle börja. Jag hann dock inte ringa några idag. Jag gjorde research på företagen jag ska ringa till och om själva Communicare. Ulrika var duktig idag och sålde in ett företag. Något lokalt från Hudiksvall. Så cred till henne! På måndag ska vi ha en till rushdag, så vi hinner sälja in så många som möjligt, så fort som möjligt. Ju tidigare desto bättre. Jag hoppas jag kommer ha framgång med mina kontaktpersoner. Jag får koppla på min charm. :P


Efter rushdagen hade vi en snabb lunch, sen handledning med Anna Sara om Brandbooken. Vi gick snabbt igenom det som vi hållit på med den senaste veckan, och sen drog vi iväg på föreläsning med Claes från Prime M2. Han föreläste om PR i lågkonjunkturen. Det var intressant. Sen berättade han om ett case de gjorde för Halebops kampanj Mess is more. Det är intressant att höra hur de tänkte när de gjorde kampanjen. Den är relativt ny, så jag hade inte sett den IRL än. Men nu vet jag iaf hur dom tänkte. :) Ska nog söka praktikplats där också nästa år. 


Resten av dagen går nog ut på att plugga, städa och kolla på film. Kanske tar en promenad i det här underbara vädret. Det återstår att se :)


Dagens låt: Miranda Lambert - More like her

over and out

Ovido - Quiz & Flashcards