Alla inlägg den 19 november 2008

Av Elin - 19 november 2008 19:28

Jag har blivit väldigt inspirerad att åka utomlands och plugga. Jag har kollat runt lite, och det värsta är att det finns bara tråkiga ställen att åka på i USA. Det enda stället jag kunde åka till var Iowa. Yippie... Jag vill ju till Kalifornien. Och ska jag göra praktik utomlands så kan jag inte åka till USA alls. Så det är nästan så man funderar på att ta upp det där med Au pair igen... Jag får ändå inte plugga utomlands förrän nästa läsår satt..


over and out

Av Elin - 19 november 2008 16:12

Jag hade tänkt vara effektiv idag, men än så länge har jag inte varit det. Jag har tränat lite (!), gjort research inför grupparbetet och varit och handlat. Ska käka, sen ska jag verkligen storstäda. Jag städade undan efter grabbsen var här, men jag tycks stöka ner fort som fan. Måste ha städat och fint här innan fredag, för då åker jag till Sollefteå över helgen och partar. Ja tro det eller ej. Jag som har dissat Sollefteå hittills. Men nu har lovat att jag ska åka upp. Vi får se hur roligt det blir om det är värt att åka dit fler ggr. ;P


Btw, min mamma är ganska bra. Hon ringde och väckte mig i morse och sa att hon har fört över pengar till mig. Tack mammsen! :D


Nä, nu ska jag fixa mig nå käk. Jag bloggar mer sen.


Dagens låt: Airbourne - Runnin Wild

over and out

Av Elin - 19 november 2008 00:15

Jag har spenderat kvällen i soffan, och i brist på annat att göra har jag laddat hem lite ny musik. Det var välbehövligt. Jag hittade några väldigt intressanta plattor måste jag påstå. Dessutom vart ju allt så mycket bättre när jag hittade ljudkabeln så jag kunde koppla in min bärbara dator till stereon. :D


Airbourne. Tack Björn! Det bästa musiktipset jag fått på länge. Airbourne är förmodligen det bästa bandet jag har hört på länge dessutom. Jag är i extas och jag vill bara gråta. Så underbart låter det. Deras musik är inspirerad av 80 tals rocken, och det låter helt fenomenalt. Det var längesen jag har laddat ner/köpt plattor som är skitbra rakt igenom. Så är det med både deras EP Ready to rock och deras album Running wild. De är sjukt grymma, jag rekommenderar dem verkligen.


Alternative times. Detta är inget band, det är en typ av samlingsplatta. Vad jag vet så finns dessa bara på nätet att ladda hem, och inte i butik. Men jag kan ha fel. Just nu finns det volym 1-98 och jag har kanske 15 st av alla nu. Exempel på band som finns med på dessa är Creed, Paramore, Live, Fallout boy, Jimmy Eat World, Saosin, Story of the year, Our lady peace m. fl. Om du kollar på One tree hill och älskar musiken kommer du älska Alternative times. Det lovar jag!


Guns n Roses. De släpper en ny platta om fyra dagar. Och jag har den på min dator nu. Jag har hört att den ska suga ganska rejält, men jag var tvungen att ladda hem den och göra en egen bedömning. Frugan sa att det sägs att det låter som SOAD och Manson. Och det gör det till viss del. Det låter inte alls som gamla Guns, men jag gillar det endå. Det är ingen favoritplatta, men det är inte så att jag får exem i öronen direkt. På vissa låtar hörs det inte ens att det är Axl som sjunger och det märks att de är till åren kommen och att de har knarkat bort hjärnceller...


Så lyssna och njut folk! Nu är det sovdags!


over and out



Ovido - Quiz & Flashcards