Alla inlägg den 26 november 2008

Av Elin - 26 november 2008 23:38

Förresten, jag klarade tentan och är godkänd på en kurs till! :D 15 hp till mig! :D


over and out

Av Elin - 26 november 2008 22:48

Jag skrev ett inlägg i morse, men Explorer fuckade sig, så hela inlägget försvann. I alla fall så ställde jag väckaren på halv 8 så jag skulle hinna ner till skolan i tid. Jag snoozade till halv 9, tog en snabbdusch och satte mig i soffan för att käka lite frukost. Dubbelkollar dagens tema på föreläsningen och vilken sal vi skulle vara i. Då ser jag nåt som gör mig riktigt less och förbannad. Jag var helt säker på att föreläsningen började 10.15 idag. Men icke då! 13.15 var det visst. Jag var riktigt trött, men jag var duktig och höll mig från sängen ett par timmar. Jag läste i McQuail-boken och sen vid 11 gick jag och la mig och sov en timme.


Vid 12 klev jag upp och började göra mig i ordning och traskade ner mot skolan. Dagens föreläsning var kort, med temat "Mediepublikerna". Efter det var det filmvisning. Den var ganska dryg, men faktiskt intressant. Dokumentärfillmen vi fick se handlade om amerikanska Fox News och deras dubbelmoral. Deras slogan lyder "We report, you decide" medans allt de gör att är sprida extrem högerpropaganda. Jag har inte sett så mycket av Fox News, men satan asså... Jag borde verkligen försöka hitta åt den där dokumentärfilmen så jag kan ladda ner den. Och den där O'Reilly ska vi inte ens tala om. Snacka om hjärndöd människa!


Smiter väl in lite på gårdagen också. Föreläsning på förmiddagen som var extremt tråkig. Tekniken funkade inte, så det fanns inte Powerpoint presentation att glo på, utan Kristoffer stod där och malde på. Inte konstigt att jag höll på att somna. Efter föreläsningen gick jag in på stan för att börja inhandla julklappar. Köpte två till frugan, och sen handlade jag även lite saker till mig själv. :D En skitsnygg nyårsklänning från Gina, och även en ny sträng till gitarren och en ny sångbok. Nu när jag har koll på vad jag ska köpa till alla i julklapp känner jag inte lika mycket ångest längre. Jag har betalat alla räkningar och har ändå hyffsat gott ställt. Fast jag snålar ju endå såklart. Jag får ju åka hem om sisådär tre veckor. Ska även jobba denna helg som kommer. Så då drar jag in lite extra cash där också. Det blir en hel del jobb över lovet också. Ska dock hinna med att läsa en massa böcker och förbereda mig inför salstentan. Blääää... Oj, nu var det ett långt inlägg, ska nog sluta nu. :P


Dagens låt: Airbourne - Diamond in a rough

over and out

Ovido - Quiz & Flashcards